maandag 20 december 2021

Begin je lekker toch je eigen nieuwsbrief?

 

Begin je lekker toch je eigen nieuwsbrief?





    E-mail is nog steeds één van de krachtigste manieren om contacten te onderhouden met je lezers;

    "The money is in the list" is een veel gehoorde uitspraak in de wereld van de internetmarketing;

   Opt-in en opt-out zijn begrippen die iedereen, die met e-mail en nieuwsbrieven werkt, moet kunnen dromen.



Nieuwsbrieven hebben een slechte naam, maar mits goed ingezet, zijn ze heel krachtig


Nee hé? Toch niet weer een nieuwsbrief? Ik word nu al gestoord van die dingen.... Ja, toch wel. Maar dan wel een nieuwsbrief op de goede manier.

je eigen nieuwsbrief

De meeste online-successen van bedrijven kunnen allemaal worden toegeschreven aan slechts één ding. Namelijk hun e-mail marketing. Start je zelf net op het internet? Begin dan zo vroeg mogelijk met het opbouwen van een eigen mailinglijst. De meeste internetmarketeers leren al snel, dat hun wekelijkse inkomen evenredig groeit met de omvang van hun mailinglijst. "The money is in the list" is een veel gehoorde uitspraak in de wereld van de internetmarketing. En wie zijn wij om dat ter discussie te stellen? Misschien is het veel beter om daar gewoon maar aan mee te doen.  

En omdat dit verschijnsel over e-mailmarketing, vaker wordt geconstateerd is het duidelijk wat je moet doen: Als je online geld wilt verdienen, dan moet je beginnen met de bouw van een zogenaamde opt-in e-mail lijst. Een opt-in lijst is een vorm van een mailinglijst, waarbij elk lid met nadruk verzocht heeft, om op die lijst voor te mogen komen. En hij of zij kan er altijd direct weer vanaf, met elke e-mail die hij of zij ontvangt. Je zou kunnen zeggen, dat dit het direct tegenovergestelde is van de personen, die ervoor gekozen hebben, om je met spamberichten lastig te vallen, om op die manier zo snel mogelijk rijk te worden.
 
Gebruik je toch e-mailadressen van mensen die jou nooit benaderd hebben, dan ben je volgens de regels van internet aan het "spammen". En kies je voor het gebruik van deze spam bij je online bedrijf, dan zul je heel snel merken, dat veel mensen totaal niet van jouw spam gediend zijn. Uiteindelijk zal het er op uitdraaien, dat je met je bedrijf het internet gaat verlaten. Al dan niet door je internetprovider of een andere instantie gedwongen. En dat kan nooit je bedoeling zijn, nietwaar?
 
Behalve dat je lijst met e-mailadressen dus noodzakelijkerwijs een opt-in lijst dient te zijn, moet je een relatie met je inschrijvers opbouwen, om ooit tot zinvolle resultaten te kunnen komen. Je begint hiermee door in elk geval altijd goede content te sturen. En dat sturen doe je met een zekere regelmaat, bijvoorbeeld iedere maand, elke week, of zelfs elke dag. Je inschrijvers zullen je dan al snel gaan herkennen. Ze leren wie je bent en wat je in de aanbieding voor hen hebt.

Een goede e-mailprovider of autoresponderservice is in het algemeen wel aan te raden en kan je heel wat werk uit handen nemen. 

Denk daarbij aan bekende bedrijven, die zich in deze wereld bewezen hebben, zoals Aweber, Mailchimp en dergelijke. Ook de kans dat jouw e-mail dan uit de beruchte spamfilters vandaan blijft, is veel groter, dan wanneer je alles zelf probeert te gaan doen. Het kost misschien wat geld, maar dat zul je dubbel en dwars terug verdienen door alles wat deze bedrijven je uit handen nemen. 


 LEES JIJ JETJE'S DAG OOK AL?


 

Meer informatie over Team Jetje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten