zondag 24 april 2022

Voordelen van het werken met je e-maillijst

 

Voordelen van het werken met je e-maillijst





    Het bouwen van een goede mailinglijst is zeer aan te raden. Zo'n lijst vormt een waardevol bezit;

   E-mail maakt een gemakkelijke communicatie met je volgers mogelijk en heel belangrijk: Het is communicatie naar twee kanten;

    Testen, zoals de bekende A/B testen zijn meestal gemakkelijk uit te voeren.



Voordelen van werken met een e-maillijst


Een e-maillijst gebruik je voor e-mailcampagnes. En voor het versturen van nieuwsbrieven. Het opbouwen van een dergelijke e-maillijst, wat meestal listbuilding wordt genoemd, is een kunst en een vak apart. We komen het elders nog wel tegen. laten we de voordelen van een goede e-maillijst maar eens op een rijtje zetten.

het werken met je e-maillijst
Dat is nog best lastig, een goede e-maillijst opbouwen

1. Je bouwt met een vaste e-maillijst een steeds betere band met je klanten op. Je mailt je klanten regelmatig, zij komen met vragen en opmerkingen. Je hebt vaak contacten over en weer. Je gaat elkaar wat meer kennen en de band wordt steeds beter. Zonder dat je het echt in de gaten hebt gaat dat vanzelf.
 
2. E-mail via een e-maillijst is een voordelige manier van op het zelfde moment contact onderhouden én op een overzichtelijke manier diensten en producten aanbieden.

3. Het leveren van producten en diensten aan bestaande klanten is gemakkelijker dan met nieuwe klanten. Bestaande klanten weten inmiddels wat ze aan je hebben en waar je voor staat.  

4. Als we kijken naar punt 3. dat moeten we er natuurlijk altijd voor zorgen dat mensen die iets bij ons gekocht hebben, altijd op de lijst terecht komen. Probeer aan mensen, die al eens gekocht hebben ook regelmatig weer iets nieuws te verkopen.

5. Een goede e-maillijst is ook aantrekkelijk voor anderen. Daar zijn wel mogelijkheden voor, maar zorg dat het altijd onder jouw naam gebeurt. Jij verstuurt de e-mail al is het met een aanbod van een ander.  Want anders krijgen je klanten het gevoel, dat je aan het handelen bent met hun adresgegevens en dat zal je zeker niet in dank afgenomen worden.

6. Regelmatige herhaling is bij elke vorm van marketing belangrijk En dat is met een emaillijst wel heel gemakkelijk te realiseren, zeker als deze gekoppeld is aan een zogenaamde autoresponder. We komen elders terug op dit buitengewoon handige hulpmiddel.

7. Je kunt gemakkelijk nieuwe producten uittesten en daarbij zaken als een A/B test uitvoeren om de beste marketingaanpak te selecteren. Dit wil zeggen dat we onze e-maillijst in twee stukken verdelen, die ieder een andere versie van een e-mail ontvangen. Naderhand kunnen we dan zien welke versie het beste scoort. En die variant kiezen we dan voortaan. En eventueel kunnen we daar ook weer iets anders bij testen met een A/B test.

8. Met een goede e-maillijst kun je altijd weer opnieuw beginnen, mochten er problemen komen met je bedrijf. Je zou bijna van een soort van verzekering kunnen spreken. Een geruststellende gedachte, nietwaar?

Kortom, het is nooit te laat om met het opbouwen van een e-maillijst te beginnen. Je kunt er op veel manieren plezier van hebben in je bedrijf.




 LEES JIJ JETJE'S DAG OOK AL?


 

Meer informatie over Team Jetje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten