Zorg voor het doorsturen van je nieuwsbrief
Het is belangrijk dat je nieuwsbrief ook weer doorgestuurd wordt; |
||
Zorg voor een "stuur dit door naar een vriend" link; |
||
Zorg voor de juiste beloningen om mensen in beweging te krijgen. |
De klant of lezer stuurt een nieuwsbrief niet zomaar door
Als je lezers je nieuwsbrief zelf naar derden door gaan sturen is dat natuurlijk mooi meegenomen. Die nieuwe lezer hoef je alvast zelf niet meer te werven. Ideaal toch? Maar wil je dat goed voor elkaar krijgen, dan moet je daar wel iets voor doen.1. Moedig de lezer aan. Dat kan gewoon met een enthousiast verhaal in je nieuwsbrief, maar het kan ook door de lezer iets van een beloning aan te bieden bij het doorsturen naar iemand anders. Elders op dit weblog staat wel beschreven hoe je aan gemakkelijke content kunt komen om een e-boek te organiseren. Een beloning, hoe klein misschien ook, werkt bijna altijd wel om mensen in beweging te krijgen.
2. Zorg voor een "stuur dit door naar een vriend" link op een pagina waar het e-mailadres van die betreffende vriend ingevuld kan worden. En natuurlijk krijgt die vriend een welkomst cadeau en komt daarmee terecht in jouw mailinglijst. Op die manier bouw je volledig geautomatiseerd aan het opbouwen van je mailinglijst.
3. Pas je disclaimer en copyright informatie er op aan. Vaak zullen mensen even kijken of doorsturen mag en het is niet logisch als daar dan staat, dat doorsturen verboden is.
Als je het goed regelt krijgt dus iedereen een belang. De lezer die de nieuwsbrief doorstuurt, krijgt een presentje. Een nieuwe abonnee krijgt een welkomst cadeau en wij krijgen er een abonnee bij waar we verder niets voor hoeven te doen. Hoe mooi kun je het krijgen? Dus maak altijd gebruik van dit soort mogelijkheden.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten