zondag 24 april 2022

Maak uitschrijven als abonnee zo gemakkelijk mogelijk

 

Maak uitschrijven als abonnee zo gemakkelijk mogelijk



    Klanten komen en gaan nu eenmaal. Maak zowel het komen als het gaan gemakkelijk, om een goede naam achter te laten;

    Klanten vergeten vaak hun gegevens zoals hun inschrijfadres, dus druk die gegevens in elke nieuwbrief af, als dat even mogelijk is;

    Blijf altijd service verlenen. Alle kans dat je er nog klanten mee terug haalt ook.


Klanten komen en gaan nu eenmaal

Natuurlijk wil iedere eigenaar van een nieuwsbrief zijn abonnees behouden. Daar heb je ze tenslotte ooit voor geworven, nietwaar? Maar er kunnen zich redenen voordoen, dat iemand toch wil vertrekken en uiteraard respecteren we dat ten volle. Sterker nog, we zijn blij dat de vertrekker bij ons aangesloten is geweest en kennelijk vertrouwen in onze aanpak heeft gehad.

Maak uitschrijven zo gemakkelijk mogelijk

Wisselingen van e-mailadressen door overname van providers geven vaak problemen

De meeste e-mailproviders zetten zelf een link in jouw e-mails waarmee je je uit kunt schrijven. Maar e-mailadressen veranderen nog wel eens, zeker als je internetprovider weer eens overgenomen wordt. Iets wat nog wel eens voorkomt. Soms moet je zelf je e-mailadres opgeven, om uit te kunnen schrijven.  Bedenk dan, dat veel klanten inschrijven onder een bepaald e-mailadres en dan later uit gaan  proberen te schrijven met een ander e-mailadres! Wat dan uiteraard mislukt. E-mailwisseling en extra werk zijn het gevolg voor iedereen. Waarom zouden we dat willen?


Laat mensen met gratie vertrekken

Het getuigt van vakmanschap en professionaliteit, als we mensen de kans geven om met gratie te vertrekken. Zorg er daarom voor, dat er in elke nieuwsbrief duidelijk omschreven is, hoe men uit  kan schrijven. Ga bijvoorbeeld niet de link ergens buiten het gezichtsveld verstoppen, zodat je eerst een eind scrollen moet om ergens de link te kunnen vinden. Dat komt zeer kinderachtig en amateuristisch over.  

Verleen service door extra gegevens te verstrekken

Probeer als een soort service daarom in elke nieuwsbrief de volgende gegevens af te drukken:

- De datum van inschrijven;

- Indien aanwezig, het IP adres van inschrijven;

- De naam waarmee men heeft ingeschreven;

- Het e-mailadres dat je op dit moment gebruikt voor de verzending.

Wie weet hoe onze service gewaardeerd wordt

Daarmee heeft de vertrekkende klant alle informatie die hij of zij nodig heeft. En de vertrekkende klant krijgt een goede indruk van onze service, zelfs als die klant besluit om te vertrekken. Wie weet, misschien is dit wel een reden voor die klant om alsnog te blijven.




 LEES JIJ JETJE'S DAG OOK AL?


 

Meer informatie over Team Jetje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten