donderdag 18 november 2021

Er is niet veel nodig om een nieuwsbrief te beginnen

 

Er is niet veel nodig om een nieuwsbrief te beginnen



    Voor een krachtig hulpmiddel als een nieuwsbrief is verbazend weinig investering noodzakelijk;

    Je kunt vaak uitstekend vooruit werken en zo je rustige tijden toch effectief benutten ;

    Een website of weblog is hier niet voor nodig, maar kan wel andere toepassingen in onze marketing hebben.

Er is niet veel nodig om een nieuwsbrief

Beginnen met een nieuwsbrief is eenvoudiger dan je denkt

Het beginnen met het publiceren van een nieuwsbrief is waarschijnlijk een stuk eenvoudiger dan je denkt. In de basis heb je maar enkele zaken nodig. Dat is een grote hoeveelheid teksten (die we onze content noemen), een abonnement bij een e-mailprovider (die meestal met de term autoresponder wordt aangeduid) en een simpele website of weblog, die we met een hulpmiddel als blogspot snel en gratis kunnen maken. In feite is dat alles om te starten. De investering in geld blijft dan beperkt tot het abonnement van de e-mailprovider.

Laten we deze noodzakelijke componenten eens per onderdeel bekijken:

1. Je content

Een groot voordeel van deze opzet is. dat je in rustige tijden uitstekend vooruit kunt werken. Je schijft het materiaal voor je nieuwsbrief, plaatst het in de autoresponder en zet er een verzenddatum in. Daarna heb je er eigenlijk wekenlang geen omkijken meer naar.

Onderwerpen voor content zijn er zeker in de kunstwereld met honderden tegelijk te bedenken. 

Bijvoorbeeld:
  • Technieken in de beeldende kunst;
  • Materialen en hoe gebruik je ze;
  • Hoe doe je... artikelen;
  • Je meest recente schilderij laten zien;
  • Een aanbieding van een ouder schilderij dat nog in je atelier hangt;
  • Tips voor het gebruik van technieken;
  • Beschrijvingen van musea;
  • Exposities;
  • Beurzen en markten;
  • Beschrijving van een schilderij of ander kunstwerk;
  • Kunst in de openbare ruimte;
  • Minder gebruikelijke technieken;
  • Kunstgeschiedenis;
  • Wettelijke zaken;
  • Kleurenleer;
  • Stijlen en richtingen in de kunst;
  • Reviews van boeken of websites;
  • Bezoeken aan de ateliers van collega's.

Kortom, deze lijst kunt je bijna onbeperkt uit blijven breiden.

2. Je autoresponder

Je autoresponder is een belangrijk en kostbaar bezit. Je hebt die autoresponder beslist nodig om je e-mails en je nieuwsbrieven te verzenden naar je relaties. Hierbij wordt ook de opslag van de gegevens van je klanten goed geregeld en deze voorziet in alles wat je nodig hebt om aan de wettelijke eisen te voldoen. Er zijn een aantal goede autoresponders te vinden die je veel werk uit handen nemen. Bekende voorbeelden zijn GetResponse.com, Mailchimp.com en Aweber.com. Maar er zijn er meer en Google kent ze allemaal.

3. Website of weblog (Eventueel)

In feite is een website of weblog alleen maar nodig om een plekje te hebben om je inschrijving te regelen als dat niet direct kan via je e-mailprovider. Verder is een website niet noodzakelijk, in elk geval niet als je met een nieuwsbrief wilt gaan werken. Maar er zijn meer doelstellingen voor een website in de verkoopsfeer en om bijvoorbeeld een portfolio te laten zien.

Meer is niet nodig om te starten

Dit is alles wat je nodig hebt om met een vorm van marketing met nieuwsbrieven te beginnen. Het lijkt weinig, maar je krijgt er toch een uiterst krachtig middel voor marketing en promotie voor terug. En je ziet, voor je investering hoef je het niet te laten.

Het is vaak meer de manier waarop je de zaken aanpakt. 

En daar helpen de andere achtergrondartikelen op dit blog je wel een stuk verder mee.


 LEES JIJ JETJE'S DAG OOK AL?


 

Meer informatie over Team Jetje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten