zondag 24 april 2022

Bundel je artikelen in een speciaal e-boek



 

Bundel je artikelen in een speciaal e-boek



    Het is zonde om niets met je blogposts etc. te doen. Dus bundel ze in een e-boek en geef dat weg;

    Een nieuwsbrief is geen reclamefolder. Maak daar eventueel een aparte groep voor aan, waar mensen uit eigen beweging lid van kunnen worden;

    Een stapeltje geprinte en eventueel ingebonden nieuwsbrieven mag nergens ontbreken als je iets te verkopen aanbiedt. Het is geweldige reclame.



Doe meer met nieuwsbrieven en blogposts

Schrijf je met een flinke regelmaat artikelen en andere teksten voor je nieuwsbrief? Zonde om daar niet wat meer mee te doen, nietwaar?

Bundel je artikelen in een speciaal e-book

Begin eens met de volgende proef: Zet al je artikelen die je geschreven hebt eens netje achter elkaar in een tekstverwerker, zoals Microsoft Word. Inclusief afbeeldingen, tabellen, grafieken en dergelijke die je mogelijk gebruikt hebt. Is het gelukt? Hoeveel bladzijden zijn het? Als het minimaal een bladzijde of 20 is, dan kun je er rustig een e-boek van maken. Bedenk dat daar altijd nog een cover, een introductiepagina, een disclaimerpagina, een inhoudsopgave en mogelijk een inleiding (speciaal voor dit e-boek geschreven) bij komen. Je zit dan al snel aan de 30 pagina's als je niet oplet. Een leuk presentje voor je lezers toch? Kost nauwelijks moeite en al helemaal geen geld.

Dat kun je dan elke maand doen. Het levert je een leuke weggever op voor nieuwe lezers, om lezers te trekken op fora, social media en dergelijke. En dat elke maand opnieuw. Stop er wat extra afbeeldingen in, als de omvang eens een maand aan de krappe kant is. Wordt de nieuwsbrief juist te dik? Kijk dan eens of je de tekst wat in kunt dikken of wat foto's kunt missen. Een boekvorm heeft minder witruimte nodig dan de tekst die gelezen moet worden op een beeldscherm. Zet dus bijvoorbeeld ook het font een puntje minder. Het verschil is niet echt te zien, maar het scheelt al snel een paar pagina's.

En hoewel ik adviseer om in een nieuwsbrief niet te veel reclame te maken voor jezelf en je producten, in een gratis weggever ligt dat toch wat anders. Daar kun je echt wel een paar banners voor eigen producten in opnemen, zonder dat het al te veel gaat storen. Zet ook in de disclaimer, dat dit boek gratis weg te geven is, aan wie het maar hebben wil. Eens kijken hoe ver je gaat komen.

Sta je wel eens op een beurs of zoiets? Zorg dan voor een stapeltje geprinte en ingebonden exemplaren. Dat is nog een extra manier om je werk te benutten. Goede content in een nieuwsbrief is wat dat betreft echt wel waardevol.



 LEES JIJ JETJE'S DAG OOK AL?


 

Meer informatie over Team Jetje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten